1. Вивчення принципiв побудови й логiки роботи
2. Вивчення методiв синтезу .
3. Освоєння методики дослiдження компараторів та схем контролю.
4. Визначення основних параметрiв .
Пiдготовка до роботи
1. Отримати в лабораторiї "Схемотехнiка ЕОМ" варiант завдання.
2. Вивчити теоретичну частину роботи за рекомендованою лiтературою.
3. У зошитi з лабораторних робiт представити принциповi схеми дослiджуваних мультиплексорів і демультиплексорів, а також опис їх роботы.
Завдання 1. Дослiдити схему порiвняння чотирирозрядного слова А с константою нуля.
1. Перетворити умова рiвностi слова А константi нуля з виразу (8.1) до вигляду, зручного для побудови на логiчних елементах I-НЕ:
2. Зiбрати схему порiвняння- на логiчних елементах I-НЕ вiдповiдно до виразу (8.12), як показано на мал. 8.17, а.
3. Подати на входи схеми порiвняння рiзнi двiйковi набори з табл. 8.8 i записати в цю же таблицю значення функцiї .
Рис.8.17 Схеми порiвняння: а - з константою нуля, б - з константою одиницi
Табл.8.18
Набори слова А
1001
1011
0000
1110
1111
Завдання 2. Дослiдити схему порiвняння чотирирозрядного слiв А с константою одиницi.
1. Перетворити умова рiвностi слова А константi одиницi за аналогiєю з виразом (8.1) до вигляду, зручному для побудови на логiчних елементах I-НЕ:
2. Зiбрати схему порiвняння на логiчних елементах I-НЕ згiдно (8,13), як показано на мал. 8.17, б.
3. Подати на входи схеми порiвняння рiзнi двiйковi набори з табл. 8.8 i записати в цю же таблицю значення функцiї Завдання 3. Дослiдити схему порiвняння двох чотирирозрядних слiв А и В на рiвнiсть.
1. Перетворити умова рiвностi двох слiв А i В з виразiв (8.2) i (8,3) до вигляду, зручному для реалiзацiї на логiчних елементах I-НЕ:
2. Зiбрати схему порiвняння двох слiв А i В на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ вiдповiдно до виразу (8.14), як показано на рис, 8.18.
Рис.8.18 Схема порiвняння двох слiв на рiвнiсть
Табл.8.19
А
B
А
B
0101
0101
101
100
1111
1011
111
111
0110
0110
110
011
1100
1101
010
001
1011
1100
001
001
3, Подати на входи схеми порiвняння двiйковi набори слiв А и В з табл. 8,19 i записати э цю же таблицю значення функцiї .
Завдання 4. Дослiдити схему порiвняння двох трьохрозрядних слiв А и В на "бiльше",
1. Перетворити умова порiвняння на "бiльше" двох слiв А и В з виразу (8,4) до вигляду, зручного для реалiзацiї на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ;
2. Зiбрати схему порiвняння двох слiв А i В на "бiльше" на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ вiдповiдно до виразу (8.15), як показано на рис, 8.19.
Рис.8.19 Схема порiвняння двох слiв на "бiльше"
3. Подати на входи схеми порiвняння двiйковi набори слiв А i В з табл. 8.9 i записати в цю же таблицю значення функцiї .
Завдання 5. Дослiдити схему контролю парностi чотирирозрядного слова А.
1. Зiбрати схему контролю парностi чотирирозрядного слова А на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ вiдповiдно до виразiв (8.10) i (8,10, як показано на мал. 8.20.
Рис.8.20 Схема контролю парностi
2. Подати на входи схеми контролю парностi двiйковi набори слiв з табл, 8,9 i записати в цю же таблицю значення функцiй F1 й F2.
Табл.8.20
А
V
F1
F2
1111
0
1011
0
1001
1
1110
1
Звiт повинен мiстити:
1) мету лабораторної роботи;
2) короткi теоретичнi вiдомостi про схеми порiвняння й контролю парностi;
3) таблицi даних, заповненi в ходi дослiдження на лабораторнiй установцi;
4) розрахунковi данi по швидкодiї схеми контролю (вимiр затримки поширення сигналiв);
5) виводи на пiдставi отриманих результатiв.