1. Вивчення принципiв побудови й логiки.
2. Вивчення методiв синтезу ЕОМ.
3. Освоєння методики дослiдження .
4. Визначення основних параметрiв.
Пiдготовка до роботи
1. Отримати в лабораторiї "Схемотехнiка ЕОМ" варiант завдання.
2. Вивчити теоретичну частину роботи за рекомендованою лiтературою.
3. У зошитi з лабораторних робiт представити принциповi схеми , таблицi i логiчнi рiвняння, а також опис їх роботы.
Завдання 1. Дослiдити схему чотирирозрядного перетворювача прямого коду у зворотний код.
1. Записати систему рiвнянь на основi виразу (9.1) у виглядi, зручному для реалiзацiї на елементах I-ЧИ-НЕ:
2. Зiбрати схему чотирирозрядного (з урахуванням знака) перетворювача прямого коду у зворотний згiдно системи рiвнянь(9.10) на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ й I-НЕ (мал. 9.18).
Рис.9.18 Схема перетворювача прямого коду в обернений код
3. Подати на входи перетворювача значення вхiдного коду з табл. 9.9 i записати в цю же таблицю результат перетворення.
Табл.9.9
Хпр
Yоб
Yдоп
Yпр
Хоб
Хдоп
0.000
1.000
0.001
1.001
0.010
1.010
0.011
1.011
0.100
1.100
0.101
1.101
0.110
1.110
0.111
1.111
Завдання 2. Дослiдити схему чотирирозрядного перетворювача прямого коду в додатковий код.
1. Записати систему рiвнянь на основi виразу (9.2) у виглядi, зручному для реалiзацiї на елементах I-ЧИ-НЕ:
2. Зiбрати схему чотирирозрядного (з урахуванням знака) перетворювача прямого коду в додатковий згiдно системи рiвнянь (9/1) на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ, як показано на мал. 9.19.
3. Подати на входи формувача кодiв значення двiйкового числа А з табл. 9.10 для керуючих сигналiв Y1-Y4 (сигналiв мiкрооперацiй) i записати вихiдний код у цю же таблицю.
Рис.9.19 Схема перетворювача прямого кода в обернений код
Завдання З.Дослiдити схему перетворювача Д-кода у зворотний код.
1. Записати спiввiдношення (9.4) у виглядi, зручному для їхньої реалiзацiї на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ:
(9.12)
2. Зiбрати схему перетворювача Д-кода у зворотний код вiдповiдно до виразу (9.14) на елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ, як доведено на мал. 9.22.
Рис.9.20 Схема перетворювача двiйкового кода в код Грея
3. Подати на входи перетворювача значення Д-кода з табл. 9.11 i записати в цю же таблицю результати перетворення.
3. Подати на входи перетворювача значення вхiдного коду з табл.9.3 i зрiвняти результати перетворення з даними цiєї таблицi.
Завдання 4. Дослiдити схему чотирирозрядного формувача кодiв.
1. Записати систему -рiвнянь (9.7) для мiкрооперацiї Y1-Y4 у виглядi, зручному для їхньої реалiзацiї на логiчних елементах I-НЕ:
2.Зiбрати схему формувача кодiв на основi виразу (9.13) на елементах I-НЕ, як показано на мал. 9.21.
Рис.9.21 Схема формувача кодiв
3. Подати на входи перетворювача значення вхiдного коду з табл. 9.9 i записати в цю же таблицю результат перетворення.
Табл.9.9
Yi
A
F4
F3
F2
F1
Yi
A
F4
F3
F2
F1
Y1
0.010
Y3
0.010
Y1
1.101
Y3
1.100
Y2
1.111
Y4
1.101
Y2
0.000
Y4
1.011
Завдання 5. Дослiдити схему чотирирозрядного перетворювача двiйкового числа в код Грея.
1. Записати систему рiвнянь на основi виразу (9.4) у виглядi, зручному для реалiзацiї на елементах I-ЧИ-НЕ:
2. Зiбрати схему чотирирозрядного перетворювача двiйкового числа в код Грея згiдно системи рiвнянь (9.12) на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, як показано на мал. 9.20.
Рис.9.22 Схема перетворювача Д-кода в обернений код
Табл.9.9
X
Y4
Y3
Y2
Y1
X
Y4
Y3
Y2
Y1
0000
0101
0001
0110
0010
0111
0011
1000
0100
1001
ЗМIСТ ЗВIТУ
Звiт повинен мiстити:
1) мета лабораторної роботи;
2) короткi теоретичнi вiдомостi про кодоперетворювачах;
3) схеми дослiджуваних: кодоперетворювачiв, таблицi експериментальних даних, часовi дiаграми;
4) висновки на пiдставi отриманих результатiв.