головна сторінка   |   e-mail
Загальна iнформацiя

Робоча програма
  • Мета i завдання викладання навчальної дисциплiни
  • Змiст навчальної дисциплiни
  • Рейтингова система оцiнювання
  • Спеціальність 6.050102
  • Спеціальність 6.050101
  • Спеціальність 6.050103
  • Спеціальність 6.050103/403
    Викладацький склад
    Основна та додаткова лiтература


    Iнститут заочного та дистанцiйного навчання

    Викладацький склад
    Навчально-методичнi матерiали
  • "Аналогово-цифрові, цифро-аналогові перетворювачі. Кодоперетворювачі"

    Цiль роботы:
         1. Вивчення принципiв побудови й логiки.
         2. Вивчення методiв синтезу ЕОМ.
         3. Освоєння методики дослiдження .
         4. Визначення основних параметрiв.
    Пiдготовка до роботи
         1. Отримати в лабораторiї "Схемотехнiка ЕОМ" варiант завдання.
         2. Вивчити теоретичну частину роботи за рекомендованою лiтературою.
         3. У зошитi з лабораторних робiт представити принциповi схеми , таблицi i логiчнi рiвняння, а також опис їх роботы.

    Завдання 1. Дослiдити схему чотирирозрядного перетворювача прямого коду у зворотний код.
    1. Записати систему рiвнянь на основi виразу (9.1) у виглядi, зручному для реалiзацiї на елементах I-ЧИ-НЕ:
    2. Зiбрати схему чотирирозрядного (з урахуванням знака) перетворювача прямого коду у зворотний згiдно системи рiвнянь(9.10) на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ й I-НЕ (мал. 9.18).
    Рис.9.18 Схема перетворювача прямого коду в обернений код
    3. Подати на входи перетворювача значення вхiдного коду з табл. 9.9 i записати в цю же таблицю результат перетворення.

    Табл.9.9
    Хпр Yоб Yдоп Yпр Хоб Хдоп
    0.000     1.000    
    0.001     1.001    
    0.010     1.010    
    0.011     1.011    
    0.100     1.100    
    0.101     1.101    
    0.110     1.110    
    0.111     1.111    

    Завдання 2. Дослiдити схему чотирирозрядного перетворювача прямого коду в додатковий код.
    1. Записати систему рiвнянь на основi виразу (9.2) у виглядi, зручному для реалiзацiї на елементах I-ЧИ-НЕ:
    2. Зiбрати схему чотирирозрядного (з урахуванням знака) перетворювача прямого коду в додатковий згiдно системи рiвнянь (9/1) на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ, як показано на мал. 9.19.
    3. Подати на входи формувача кодiв значення двiйкового числа А з табл. 9.10 для керуючих сигналiв Y1-Y4 (сигналiв мiкрооперацiй) i записати вихiдний код у цю же таблицю.
    Рис.9.19 Схема перетворювача прямого кода в обернений код

    Завдання З.Дослiдити схему перетворювача Д-кода у зворотний код.
    1. Записати спiввiдношення (9.4) у виглядi, зручному для їхньої реалiзацiї на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ:
    (9.12)
    2. Зiбрати схему перетворювача Д-кода у зворотний код вiдповiдно до виразу (9.14) на елементах I-ЧИ-НЕ, I-НЕ, як доведено на мал. 9.22.
    Рис.9.20 Схема перетворювача двiйкового кода в код Грея

    3. Подати на входи перетворювача значення Д-кода з табл. 9.11 i записати в цю же таблицю результати перетворення.
    3. Подати на входи перетворювача значення вхiдного коду з табл.9.3 i зрiвняти результати перетворення з даними цiєї таблицi.

    Завдання 4. Дослiдити схему чотирирозрядного формувача кодiв.
    1. Записати систему -рiвнянь (9.7) для мiкрооперацiї Y1-Y4 у виглядi, зручному для їхньої реалiзацiї на логiчних елементах I-НЕ:
    2.Зiбрати схему формувача кодiв на основi виразу (9.13) на елементах I-НЕ, як показано на мал. 9.21.
    Рис.9.21 Схема формувача кодiв

    3. Подати на входи перетворювача значення вхiдного коду з табл. 9.9 i записати в цю же таблицю результат перетворення.

    Табл.9.9
    Yi A F4 F3 F2 F1 Yi A F4 F3 F2 F1
    Y1 0.010         Y3 0.010        
    Y1 1.101         Y3 1.100        
    Y2 1.111         Y4 1.101        
    Y2 0.000         Y4 1.011        

    Завдання 5. Дослiдити схему чотирирозрядного перетворювача двiйкового числа в код Грея.
    1. Записати систему рiвнянь на основi виразу (9.4) у виглядi, зручному для реалiзацiї на елементах I-ЧИ-НЕ:
    2. Зiбрати схему чотирирозрядного перетворювача двiйкового числа в код Грея згiдно системи рiвнянь (9.12) на логiчних елементах I-ЧИ-НЕ, як показано на мал. 9.20.
    Рис.9.22 Схема перетворювача Д-кода в обернений код

    Табл.9.9
    X Y4 Y3 Y2 Y1 X Y4 Y3 Y2 Y1
    0000         0101        
    0001         0110        
    0010         0111        
    0011         1000        
    0100         1001        

    ЗМIСТ ЗВIТУ
    Звiт повинен мiстити:
    1) мета лабораторної роботи;
    2) короткi теоретичнi вiдомостi про кодоперетворювачах;
    3) схеми дослiджуваних: кодоперетворювачiв, таблицi експериментальних даних, часовi дiаграми;
    4) висновки на пiдставi отриманих результатiв.

    <<< назад

    Навчально-методичнi матерiали
    Конспект лекцiй
    Курсовий проект
    Розрахунково-графічна робота
    Домашня робота
    I модуль "Елементи та послідовнісні вузли комп’ютерної схемотехніки
  • Методичнi вказiвки з виконання лабораторних робiт 1-5
  • Приклади завдань для модульного контролю
    II модуль "Комбінаційні вузли комп’ютерної схемотехніки"
  • Методичнi вказiвки з виконання лабораторних робiт 6-10
  • Приклади завдань для модульного контролю
    III модуль "Мікропроцесори та основні пристрої комп’ютера"
  • Методичнi вказiвки з виконання лабораторних робiт 11-16
  • Приклади завдань для модульного контролю
    IV модуль "Інтерфейси мікропроцесорних систем"
  • Методичнi вказiвки з виконання лабораторних робiт 17-20
  • Приклади завдань для модульного контролю
  • ФАКУЛЬТЕТ КІБЕРБЕЗПЕКИ, КОМП'ЮТЕРНОЇ ТА ПРОГРАМНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ   |   КАФЕДРА КОМП'ЮТЕРНИХ СИСТЕМ ТА МЕРЕЖ